Основни типове CRM системи:On-Premise или Cloud
Преминаването към облака не трябва да е стресиращ процес. Тук ще научите повече за предимствата на облачната платформа Salesforce.
Изборът на подходящ CRM за бизнеса може да бъде сложно предизвикателство. При толкова много различни предложения на пазара е почти естествено да се чувствате изгубени и объркани какво да търсите в една CRM система. Изхождайки от това, което би било най-добрият и бърз начин за осигуряване на добра възвръщаемост на инвестициите, сравняваме функции и предимства спрямо цената за имплементация и интеграция на системата. Преди да започнем, трябва да разгледаме какво е на разположение. Има два основни типа CRM системи - On-Premises CRM (на наш сървър) и CRM базиран в облака (Cloud-based CRM). В тази кратка статия ще разгледаме плюсовете и минусите на двете, както и ще предложим някои насоки за избора на правилната CRM система.
On-Premises CRM
Тези системи представляват първите традиционни CRM решения. За да функционират им е необходим локален сървър. Те също така се нуждаят от специално внимание и грижа от вътрешния IT екип за обслужване и поддръжка. Общоприето е мнението, че базираните на сървър CRM системи предлагат по-високи нива на сигурност в сравнение с техните облачно базирани алтернативи. Това всъщност е единственото предимство, което можем да отбележим и причината, поради която Salesforce обръща толкова много внимание на доверието на клиентите и сигурността на данните. С платформата Salesforce нашите данни са разположени в облака, но в същото време се намират и на сигурно място поради начина, по който Salesforce се отнася към въпросите, свързани със сигурността на данните. Докато традиционните системите предлагат усещане за безопасност, то това идва на сериозна цена. Остарелите, базирани на сървър CRM системи обикновено представляват значителна първоначална инвестиция за инсталиране и внедряване. Те изискват постоянно IT внимание и актуализациите често всяват паника и напрежение при администратори и потребители поради хаоса, който биха могли да предизвикат. Случайните прекъсвания на електрозахранването също имат потенциал да нарушат сериозно работния процес и да струват ценно време. Освен това, ограниченият потенциал за разстеж и развитие е една от основните причини, че On-Premise системите не могат да се конкурират с гъвкавите съвременни облачни решения като платформата Salesforce.
Облачно базиран CRM
Още през 1999 г. Salesforce е първата компания, която въвежда CRM в облака. Днес, поглеждайки назад, това изглежда като логичната стъпка, но преди 20 години успехът на концепцията не е мигновен. Облачната основа също често се нарича SaaS (Софтуер като услуга). Идеологията, която стои зад нея, е лесното използване на определени ресурси (например CRM) при поискване отвсякъде и от всяко устройство, което е свързано с интернет. Това е всъщност единственият недостатък, който можем да идентифицираме, когато сравняваме облачния CRM с традицинните, базирани на сървър системи. SaaS CRM изисква интернет връзка, за да функционира правилно. През 2020 г., разбира се, бихме могли да използваме мобилното приложение Salesforce и офлайн, но все пак ще се нуждаем от връзка, за да можем да получим пълен неограничен достъп до данните в реално време. Добър начин да опишете разликата е да помислите как функционира автомобилния транспорт. Ние зареждаме колата на бензиностанция, вместо да изграждаме индивидуални колонки у дома. Така е по-евтино, по-лесно и без стрес в сравнение с алтернативата. Облачният CRM предлага почти същите предимства. Това е мощно и гъвкаво решение, което може да се разраства с развитието на бизнеса. Освен това, в света след COVID19, отдалечената работа се е превърнала в неразделна част от бизнес сферата. С облачния CRM бизнес организациите могат лесно да администрират достъп от разстояние, да проследяват различни активности и дейности, както и да наблюдават различни нива на достъп до данни.
Повече от просто CRM
Въпреки че започва като облачен CRM, днес Salesforce е изключително динамична и богата на разилични фунцкионалности бизнес платформа. Тя ни дава възможност да изграждаме приложения, да оптимизираме и автоматизираме процесите и най-вече - драматично да променим работните си навици, когато става въпрос за данни. Посредством Salesforce бихме могли лесно да общуваме, споделяме и анализираме данни, като същевременно се възползваме от постоянен 360 градусов поглед върху клиента. Salesforce е невероятно универсална и мощна платформа, която можем да персонализираме, за да отговаряме на специфичните нужди на нашия бизнес. Нещо повече, Salesforce също би ни позволил да предложим хибридна CRM система, модел, при който комбинираме силата и гъвкавостта на облака и го интегрираме с On-Premise инфраструктурата, с която работим.
И накрая, нека да разгледаме въпроса как да изберем подходяща за бизнеса ни CRM система. За да изградим успешен план за подобно решение, трябва да отправим поглед в бъдещето. Това, от което бизнесът може да се нуждае днес, вероятно е различно от прогнозата за след пет години. Следователно, отделни самостоятелни решения може да не са напълно достатъчни. Ако искаме устойчивост, трябва да мислим за решение, което е гъвкаво и приложимо към изменящите се потребности на бизнеса. Ако обмисляте преминаване от On-Premise CRM система или просто проучвате опциите за ново CRM решение, свържете се и разберете какво е възможно в екосистемата на Salesforce.
2020-07-21 12:40:02